یزدی ها هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته اند!

به گزارش یزد بلاگ، با وجود توصیه های مکرر مسوولان بهداشتی کشور و استان یزد، مبنی بر جدی دریافت ویروس کرونا و خودداری از حضور در اجتماعات، بسیاری از شهروندان این استان هنوز این توصیه را جدی نگرفته اند.

یزدی ها هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته اند!

محمدحسین فلاح تفتی - ایرنا: نباید ترسید و دست و پای خود را گم کرد اما نباید هم این خطر را به حال خود رها کرد و بی تفاوت بود؛ توصیه و تاکید مکرر مسوولان بهداشتی استان یزد حضور نیافتن شهروندان در اجتماعات و پرهیز از تردد غیر ضرور در کوچه و خیابان است.

شهروندان یزدی راهی مناطق ییلاقی تفت شدند!؟

دیروز /پنجشنبه/ فرمانداری تفت و ستاد مقابله با کرونای این شهرستان از شهروندان استان خواست از ورود به مناطق ییلاقی این منطقه خوددداری کنند، دستوری بهداشتی که متاسفانه توسط خیلی از شهروندان این استان نادیده گرفته شد.

در نشستی که به همین منظور در تفت برگزار و اطلاع رسانی شد به شهروندان یزدی اعلام گشت که اغلب جمعیت ساکن در مناطق روستایی تفت، افراد سالخورده و مسن هستند و زمینه ابتلای آنها به ویروس کرونا بالاست و از این رو شهروندان از ورود به این مناطق خودداری کنند.

متاسفانه با وجود این توصیه ها امروز /جمعه/ بسیاری از شهروندان استان یزد ، راهی این مناطق شدند و توصیه های ایمنی و بهداشتی را جدی نگرفتند.

هر چند مناطق ییلاقی اصلی مانند چشمه تامهر و آبشار دره گاهان مسدود شد اما به دلیل آنکه مناطق ییلاقی تفت، متنوع و خوش اب و هواست، شهروندان به دیگر روستاهای این منطقه وارد شده اند.

لازم بود فرمانداری تفت و ستاد مقابله با کرونای این شهرستان از ورود غیر تفتی ها به این مناطق جلوگیری می کردند تا هم ساکنان شهر تفت و هم روستاییان شهرستان ایمنی داشته باشند.

ترددهای غیر ضروری در شهر یزد؟!

جدی نگرفتن خطر شیوع کرونا فقط مربوط به ورود به شهر تفت نیست و متاسفانه هنوز خیابان های شهر یزد و کوچه پس کوچه های آن محل تردد غیر ضروری شهروندان است.

هنوز خیابان های یزد شلوغ است و تفاوتی محسوس، حس نمی شود، بسیاری از این رفت و آمدها هم غیر لازم است و می توان در منزل هم به این امورات رسیدگی کرد.

در حالیکه نماز جمعه ها ، مدارس و دانشگاهها تعطیل و تمام اماکن ورزشی بسته شده اند و در حالیکه بسیاری از ادارت به دور کاری رو آورده اند اما متاسفانه هنوز خیابان های یزد خلوت نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد به ایرنا گفت: شهروندان علاوه بر شستن مداوم دستها باید از رفت و امد های غیر ضروری در شهر خودداری کنند.

دکتر محمود نوری شادکام افزود: لازم است از ورود به مناطق شلوغ و اجتماعات خودداری کنیم تا از ویروس کرونا در امان باشیم.

وی با بیان اینکه ورودی بیمارستان های استان یزد در هفته آینده افزایش می یابد از مردم خواست در خانه بمانند و فقط برای موارد خیلی ضروری وارد شهر شوند.

در تماس با احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد وی گفت: امروز در این زمینه اطلاعیه ای ار سوی ستاد مقابله با کرونای استان منتشر می شود.

تا صبح روز پنشجنبه 507 نفر بعلت مسائل تنفسی در مراکز درمانی استان زد بستر شده ند که 139 نفر مرخص شودیهاند؛ هفت نفر به یورس کرونا مبتلا و چهار نفر از این تعداد فوت کرده اند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 610

به "یزدی ها هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزدی ها هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید