یک نابینا در تونس وزیر شد

به گزارش یزد بلاگ، او عود می نوازد؛ آواز می خواند و شعر می نویسد. ولید الزیدی اولین روشندل تونس است که توانست دکتری ادبیات کسب کند.

یک نابینا در تونس وزیر شد

برای اولین بار، یک نابینا (روشندل) در تونس، به سمت وزیر منصوب شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، ولید الزیدی به عنوان وزیر فرهنگ جدید تونس معرفی شده است. او دارای مدرک دکتری ادبیات است.

ولید الزیدی یکی از اعضای هیات وزیران دولت جدید تونس به ریاست هشام المشیشی (نخست وزیر) است که دیروز چهارشنبه توانست از مجلس، رای اعتماد بگیرد.

الزیدی متولد 10 اردیبهشت 1365 (30 آوریل 1986) در استان الکاف تونس است. او اولین روشندل تونس است که توانست دکتری ادبیات کسب کند.

الزبیدی در کودکی، بینایی خود را از دست داد اما توانست لیسانس خود را از مرکز آموزش عالی الکفیف در شهر السوسه به دست آورد و سپس به مرکز عالی تحقیقات ادبی و علوم انسانی در شهر قرجانی رفت و در نهایت به مرکز آموزش عالی معلمان در شهر تونس پیوست.

او همچنین به عنوان استاد ترجمه در دانشکده ادبیات و هنر و علوم انسانی در شهر منوبه فعالیت می نماید.

این شهروند تونسی بعد از انتخاب به عنوان وزیر فرهنگ گفت: طرح من رساندن فرهنگ برای افراد فراموش شده و نادیده گرفته شده است. رساندن فرهنگ برای بچه هایی است که درمناطق کم توسعه و محروم به جهان می آیند؛ افرادی که ارتباط میان آنها و فرهنگ، به دلایلی، قطع شده است. هدف من، مشارکت شهروندان با هر سن یا از هر بخشی در تولیدات فرهنگی کشور است.

قبل از این، الزیدی از پذیرش سمت وزیر فرهنگ خودداری نموده و نخست وزیر هم این موضوع را پذیرفته بود اما رئیس جمهوری بعد از اطلاع از این موضوع، خواهان حضور وی در کابینه شد و او نیز قبول کرد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2114

به "یک نابینا در تونس وزیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نابینا در تونس وزیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید