2020؛ سال آموزش شخصی شده برای هر کودک ، روش های یادگیری منحصربه فرد در راهند

به گزارش یزد بلاگ، سرعت پیشرفت نوآوری در مدارس به کندی پیش می رود، اما نسل جدیدی از ابزار های هوشمند در راهند تا احتیاج به تست های استاندارد و روش های یادگیری منحصر به فردی را برای هر دانش آموز به وجود آورند.

2020؛ سال آموزش شخصی شده برای هر کودک ، روش های یادگیری منحصربه فرد در راهند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، شاید اگر هر کدام از ما مجبور شویم بین یک معلم و فناوری جذاب یکی را انتخاب کنیم، هر بار معلم را برمی گزینیم. اما باید بدانید که اگر معلمان را با ابزار های بهتر مجهز و قدرتمند کنیم، به راحتی می توانند احتیاج های متنوعی از جمعیت دانش آموزان را برآورده نمایند. در سال 2020، معلمان مدارس به ابزار هایی مجهز خواهند شد که به هر کدام از دانش آموزان اجازه می دهد تا با هر یک از ابزار ها که برای برآوردن احتیاجشان مناسب تر بوده و به آن ها در جهت پیشرفت یاری می نماید، کار نمایند.

این ابزار ها همچنین در امر آموزش هم موثر عمل می نمایند. به عنوان مثال، آموزش در دهه های گذشته در برخی کشور ها از جمله آمریکا و انگلیس پیشرفت کمی داشته، اما به کارگیری ابزار ها یادگیری دانش آموزان را نیز سرعت می بخشد.

دانش آموزان امروزی مدارس با تست های استانداردی مورد ارزیابی قرار می گیرند که اغلب هم تست های معروفی نیستند. برخی، این تست ها را ابزار های ناقصی برای محک زدن دانش آموزان نسبت به یکدیگر قلمداد می نمایند. از سوی دیگر، عده ای هم این تست ها را منابعی از استرس برای دانش آموزان و اعضای هیات علمی می دانند که فرصت طلایی کلاس درس را گرفته و انگیزه دانش آموزان را از بین می برد و به طورکلی، اغلب بر این باورند که این تست ها عملی نیستند.

فناوری در سال 2020 ارزشیابی های استاندارد شده بر اساس هر کدام از دانش آموزان خواهیم داشت. نرم افزار هوشمند از نمرات امتحان استفاده می نمایند تا نشان دهند که دانش آموزان در کدام قسمت فرآیند یادگیری خود به درستی عمل می نمایند و کجا به یاری احتیاج دارند. بسته به این، نر م افزار هر دانش آموز را در برنامه های یادگیری شخصی سازی شده قرار می دهد و به این واسطه، هر کدام از آن ها می-توانند در زمان معین و با گام های حساب شده پیش فرایند.

این فرآیند ادامه دار خواهد بود. هر اثر متقابلی، از موقعیت دانش آموزان خبر می دهد. به جای انتظار کشیدن برای سال بعد و درک فرآیند پیشرفت دانش آموزان، معلمان و مدیران و رهبران ناحیه ای قادر خواهند بود پیشرفت دانش آموزان را در سطح استاندارد های ملی و ایالتی به وسیله سیستم های آنلاین کنترل نمایند.

معلمان با داشتن بینشی عمیق از دانش آموزان، قادر خواهند بود روی تک تک دانش آموزان متمرکز شوند تا میزان رشد و یا ضعف یادگیری آن ها را ارزیابی نمایند و زمانی که تست های استاندارد دوباره مورد استفاده قرار می گیرد، مدارس می توانند بهترین راه حل ها را برای آموزش دانش آموزان سال بعد خود ارائه دهند.

چنین ابزار هایی نه تنها به دانش آموزان در یادگیری بهتر یاری می نمایند و به معلمان هم یاری می نماید تا در ارائه راه حل های تدریسی خود فعال تر عمل نمایند، ابزاری را در اختیار آموزگاران قرار می دهند که تست های خود را سریع تر و با داده های بهتری انجام دهند.

ما در سال 2020 پی می بریم که هر دانش آموزی احتیاج های متفاوتی دارد و با سرعت های مختلفی یاد می گیرد. استفاده از فناوری ها، ابزار هایی را برای مهندسی و سنجش پیشرفت مداوم دانش آموزان پیش روی معلمان قرار می دهد و این، راه حل آموزشی موثری را برای توانمندسازی دانش آموزان و معلمان در اختیار آن ها قرار می دهد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 775

به "2020؛ سال آموزش شخصی شده برای هر کودک ، روش های یادگیری منحصربه فرد در راهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2020؛ سال آموزش شخصی شده برای هر کودک ، روش های یادگیری منحصربه فرد در راهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید