400 هزار دوز کووبرکت در انتظار تزریق به مردم

به گزارش یزد بلاگ، طبرسی در رادیو گفت وگو اسم کرد: با وجود آنکه 400 هزار دوز به وزارت بهداشت داده شده است اما هنوز تزریق آن انجام نشده است و اعلام نموده اند به زودی این کار انجام می گردد.

400 هزار دوز کووبرکت در انتظار تزریق به مردم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران؛ دکتر پیغام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و فوق تخصص بیماری های عفونی در مورد کرونا مسائل فوق را مطرح نمود.

پیغام طبرسی با ابراز تأسف از اینکه در حال ورود به موج پنجم کرونا آن با هم با شکل جدیدی از ویروس هستیم، درباره راه نجات از این شرایط گفت: تا وقتی که 70 درصد جمعیت کشور را واکسن نزنیم، نمی توانیم از این شرایط خارج شویم و این مسیری است که کشورهای پیروز طی نموده اند.

وی با اشاره به کشورهای اروپایی، آمریکایی و قاره استرالیا که در مهار کرونا پیروز بوده اند، اظهار کرد: این کشورها با ایجاد مجموعه ای از محدودیت های هدفمند و واکسیناسیون پیروز شدند شیوع و توسعه کرونا را مهار نمایند. شاهد این مدعا بازی های یورو 2020 است که تماشاگران در ورزشگاه حضور دارند و بدون آنکه ماسک زده باشند در کنار یکدیگر حضور دارند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره شرایط ایران اعلام کرد: در کشورمان متأسفانه نه محدودیتی ایجاد می کنیم و نه واکسیناسیون را انجام داده ایم و در یک کلام هیچ کاری انجام نمی دهیم و تنها منتظر می مانیم یک موج از بیماری برود و موج بعدی وارد گردد که طبیعتاً این روش کنترل درست نیست.

وی با اشاره به واکسن کووایران برکت گفت: 400 هزار دوز از این واکسن به وزارت بهداشت داده شده است و حدود یک میلیون و 250 دوز دیگر هم تا یک الی دو هفته آینده به این وزارت خانه داده خواهد شد. بعد از آن هم هر هفته همین اندازه واکسن به وزارت بهداشت تحویل داده خواهد شد.

این فوق تخصص بیماری های عفونی در عین حال با تصریح بر اینکه متأسفانه روش درستی برای تزریق واکسن نداریم، اسم کرد: با وجود آنکه 400 هزار دوز به وزارت بهداشت داده شده است اما هنوز تزریق آن انجام نشده است و تازه اعلام نموده اند این اندازه واکسن به استان های کلیدی داده شده است تا به افراد بالای 50 سال تزریق گردد.

طبرسی تأکید کرد: تهیه و تزریق واکسن وظیفه حاکمیت و نه وظیفه بنده، شما و مردم است. آن هایی که قرار بود واکسن تهیه نمایند اما نتوانسته اند این کار را انجام دهند باید الآن جوابگو باشند اما متأسفانه شاهد هستیم این افراد دائماً فرافکنی می نمایند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4260

به "400 هزار دوز کووبرکت در انتظار تزریق به مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 هزار دوز کووبرکت در انتظار تزریق به مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید