واکسن mRNA ایرانی در آستانه ورود به فاز بالینی، مجوز فاز 3 واکسن نورا به عنوان دوز تقویتی

به گزارش یزد بلاگ، دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت خبر داد: واکسن mRNA ایرانی در آستانه ورود به فاز بالینی است.

واکسن mRNA ایرانی در آستانه ورود به فاز بالینی، مجوز فاز 3 واکسن نورا به عنوان دوز تقویتی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، واکسن کرونای مبتنی بر mRNA ایرانی، در شرکت رناپ تولید شده که یک شرکت فناور است و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه های علوم پزشکی راستا خوبی را طی کرده و فاز های پیش بالینی را پشت سر گذاشته است.

دکتر احسان شمسی کوشکی، دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت درباره این واکسن mRNA ایرانی گفت: مراحل آزمایشگاهی و حیوانی واکسن مبتنی بر ام. آر. ان. ای ایرانی، نتایج خوبی داشته است. الان واکسن در آستانه ورود به مراحل بالینی است و در سازمان غذا و دار در حال تصمیم گیری و بررسی پروتکل اعلام شده از طریق شرکت سازنده هستند.

وی اضافه کرد: انجام کارآزمایی های بالینی در فاز 1 و 2 و 3 با توجه به افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور کار سختی است و بنابرین شرکت ها در حال فکر کردن به روش های نو تست انسانی واکسن های کرونا هستند؛ مثلا یکی از راه حل ها این است که این واکسن ها از ابتدای فاز انسانی به عنوان دوز بوستر (یادآور) سایر واکسن ها مورد تست انسانی قرار بگیرد؛ البته هنوز پروتکلی در این رابطه تدوین و به کمیته اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت ارائه نشده، ولی همکاران به فکر ارائه پروتکل هایی هستند که علاوه بر اثبات اثربخشی، قابلیت اجرا نیز داشته باشد.

واکسن مبتنی بر mRNA دارای رشته هایی از ماده ژنتیکی است که دستورالعمل هایی را برای سلول های بدن ایجاد می کند تا پروتئین بسازند.

گفتنی است کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت همچنین از صدور مجوز فاز 3 واکسن نورا بعنوان دوز تقویتی خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4729

به "واکسن mRNA ایرانی در آستانه ورود به فاز بالینی، مجوز فاز 3 واکسن نورا به عنوان دوز تقویتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن mRNA ایرانی در آستانه ورود به فاز بالینی، مجوز فاز 3 واکسن نورا به عنوان دوز تقویتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید